perjantai 18. heinäkuuta 2008

Tokio towerin naapurit

KESKIVIIKKO

Morjens kaikille! Nyt meistä ei ole muutamaan päivään kuulunut mitään. Lähdimme keskiviikkona Laatumatkojen retkelle kohti Fuji vuorta ja Hakonea (Mt Fuji & Hakone onsen). Retki kesti 2 päivää josta viimeinen oli meidän omaa kiertelyaikaa. Keskiviikkona heräsimme jo kuudelta tarkoituksena heittää rinkat Tokion asemalle odottamaan paluutamme (kävi yllättävän helposti eikä eksytty!).

Matkamme alkoi aseman viereiseltä linja-auto asemalta josta matkasimme bussilla ihanien maisemien ohi Fuji vuoren viidennelle etapille josta on enää kävelymatkaa vaivaiset 6tuntia (5 etappi on 2400m korkeudessa)! Saimme vapaasti kierrellä ja kurkkia moniin tuliaisputiikkeihin. Aluksi ehdittiin jo pelätä, ettei vuori tulisi koskaan pilvien takaa esiin, mutta pienen lirkuttelun jälkeen itse vuorikaan ei voinut meitä vastustaa.

Matkamme jatkui Fujilta kohti Hakonen ihania kuumia lähteitä tutulla bussillamme. Matkanaikana opas opetti meitä tekemään mm.origameja ja leikkimään taikalaatikolla!
Tämän kaiken jälkeen meidän vatsoja odotti herkullinen japanilainen lounas läheisessä pienessä hotellissa. Ennen Hakoneen saapumista vuorossa oli vielä risteily Ashi-järvellä, jonka jälkeen pääsimme kokeilemaan Mt. Komagataken köysiradalla kulkevia vaunuja. Meidän harmiksemme sattui hirmuinen sumu joten näkyvyys oli nolla ja kosteustaso höyrysaunan luokkaa…näytimme uitetuilta puudeleilta saapuessamme takaisin bussille :D

Köysiradan jälkeen meidät vietiin bussilla hotellillemme Hakonen Kowaki-eniin. Kävimme suorastaan kilpaa vaihtamassa yukatat päälle ja kirmasimme kuumaankylpyyn joka sijaitsi vielä ulkoilmassa! Vedessä oli suorastaan taivaallista vaikka 40.8 asteen veteen kestikin vähän aikaa totuttautua (Suvi itki altaan reunalla kolme kertaa pidempään kuin Tessi joka kuin teepussi sujahti muutamassa sekunnissa kiehuvaan veteen). Te jotka ette ole koskaan japanilaisessa kylvyssä käyneet, tässä tärkeimmät ohjeet millä pääsee pitkälle!
Kylpyyn mennään alasti
Peseydy huolellisesti ennen kylpyyn menoa (saippuaisena veteen ei saa mennä!)
Pieni valkoinen pyyhe jonka saat mukaasi ei saa missään nimessä joutua veteen, jätä se jonnekin sivuun tai laita päähäsi
Kuivaa itsestäsi ainakin pahimmat tipat ennen paluutasi pukuhuoneeseen
Kylpyaltaista ei saa missään nimessä laskea vesiä pois lähtiessä!
Kylpyyn mennään rentoutumaan ja rauhoittumaan, joten turha älämölö pois

TORSTAI

Torstain aloitimme taas ihanalla ja kiehuvalla kylvyllä jonka jälkeen lähdimme kohti Hakonen keskustaa vanhanaikaisella leikkijunan näköisellä vempeleellä. Mahtavien maisemien jälkeen tuhlasimme taas puoliomaisuutta tuliaisiin ja muihin makeisiin joita toinen toistaan houkuttavimmat kojut ja pienet putiikit pursusivat. Päivä kului nopeasti ja ennen kuin huomasimmekaan, oli jo aika lähteä kohti Tokiota.

Nyt olemme kotiutuneet meidän kolmanneksi vikaan hotelliin joka on ihan kiven heiton päässä Tokio towerista. Eilen olimme aika poikki joten kirjoittamisesta ei tullut juuri mitään. Kävimme ahtamassa itsemme täyteen läheisessä ravintolassa ja menimme aikaisin nukkumaan.

PERJANTAI

Tänään meidän söpöjä ja ihania päitämme on vaivannut vielä matkaväsymys, (tuli eilisestä tunnin kestävästä Hakone-Tokio matkasta) joten olemme vain olleet…nukuimme pitkään ja Suvi vielä vähän pidempään. Kun vihdoin pääsimme ylös (klo.14:00) koomasimme junalla kohti Shinjukua tarkoituksena törsätä viimeisetkin leivänmuruihin tarkoitetut rahat. Täällä junissa on ihana matkustaa väsyneenä, koska kukaan ei katso pahalla jos vahingossa torkahdat junaan. Yleensä meidän matkustus tyyliin kuuluu lukeva Tessi ja penkillä sikiöasennossa nukkuva ja kuolaava Suvi. Tessin mukaan tämänpäiväisestä shoppailusta lähti pinkit korkokengät ja muutama lehti, Suvi osti ihanan sormuksen jossa oli siivet (saman sormuksen Suvi osti myös viimematkalla mutta onnistui hävittämään sen ennen Suomeen paluuta)…voi sitä itkua ja huutoa…

Nyt olemme hotellilla juomassa teetä ja katselemassa tv:tä, aikomuksena mennä nukkumaan piakkoin. Ei muuta kuin toivottakaa meille hyvää yötä ja kauniita unia. Muutaman viikon päästä nähdään!

Sincci kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

Mikäli nuo tavalliset junat rupeavat jo hieman kyllästyttämään niin tässä olisi jotain hieman erikoisempaa:

Wakayamassa onpi tuommoinen rautatie siis.

-Mirata- kirjoitti...

oi mä haluun nähä sen sormuksen ja kaikki muutki tavarat mitkä ootte hankkinu.. <3 tervettuloa vaan tänne suomeen sitten:)