tiistai 8. heinäkuuta 2008

Kioto + Tokio

Vihdoinkin Tokiossa ja Kioton loppumetrit.

Eilen aloitettiin päivä törkeän aikaisin suunnitelmana viedä rinkat Kioton asemalle ennen kuin Kyoto morning and craft retkemme alkoi eräästä läheisestä hotellista. Kioton asemalla ystävällinen vartija infosi meitä ettei YKSIKÄÄN kaikkien reppumatkaajien pelastuksista, coin lockereista, ollut käytössä koska Japanin pohjoisimpaan suurkaupunkiin oli kokoontunut eri maiden päänmiehiä G8 kokoukseen. Siitä riemastuneina hyppäsimme taas taksiin joka vei meidät rinkkojen kanssa hotellille josta retkemme alkoi. Onneksi käytimme samaa bussia melkein koko retken ajan joten pystyimme pitämään matkatavaroita bussin alaosassa.

Päivä oli yllättäen tuskallisen kuuma ja kostea vaikka ei aurinkoa paljoa näyttäytynytkään joten hyvin ilmastoitu bussi oli todellakin turvapaikkamme aamupäivän ajan. Ensimmäinen kohde oli Nijon linna jossa shogunit asuivat kun he vierailivat Kiotossa, seuraava 24 karaatin kullalla silattu Kultainen pavinjonki ja viimeisenä stoppina ennen Kioton craft centeriä kävimme tarkastamassa Kioton keisarillisen palatsin jossa vartiointi oli erityisen tarkkaa. Paikassa teimme myös mielenkiintoisen havainnon: tyyni, seisova ilma+paljon kosteutta+ympäröivä maa tummaa pientä kiveä=uskomaton kuumuus joka hohkaa ylöspäin.

Nähtävyyksien jälkeen teimme craft centerissä emaalilla (?) päällystetyn avaimenperän joka paistettiin uunissa. Molempien teoksia voisi kuvata sanalla ”special”.

Vaikka aamupäivä tuntui yllättävän raskaalta se oli kuitenkin lasten leikkiä iltapäivää ajatellen. Retkeä seuraavien 5 tunnin ajan kalenterissa oli ihanaa rinkkojen raahausta, luotijunassa takapuolen puuduttamista sekä hotellin etsimistä Tokiosta. Kuitenkin tieto että pääsee taas hengailemaan Shibuyassa piristi mieltä (siihen saattoi myös vaikuttaa makoisat torkut junassa).

Yllättävän helposti (Suvi/Tessi stardardeilla mitattuna) löytyi hotelli ja päätimme taas starameiningillä juhlia Tokioon saapumista menemällä aikaisin nukkumaan ja vetämällä hirsiä vaatimattomat 12 tuntia.

(***YÖ***)

Tokio & shoppingia!

Heissulivei maan asukkaat!
Tänään on ollut ensimmäinen vähän sateinen päivä (yöllä satoi kunnolla, mutta päivällä on vain tihutellut toooosi vähän). Oli ihanaa saada nukkua niin pitkään kun nukutti. Laitettiin kaikessa rauhassa kamat kasaan, itsemme ihmisen näköiseksi ja suuntasimme kohti Shibuyaa. Täältä meidän hotellilta ei mene suoraan metroa sinne joten matkamme teki koukkauksen Shinjukun kautta.

Käytiin ensin lataamassa koneistot kahvilla ja ostamassa Suville Ayakan cd Shibuyan aseman viereisestä levykaupasta. Tämän jälkeen suuntana oli kuuluisaakin kuuluisampi ja taivaallistakin taivaallisempi Shibuya 109 ostoskeskus joka on suunniteltu vain nuorille naisille! Siellä on 9kerrosta täynnä kaikkea mitä nuori nainen tarvitsee tai ainakin luulee tarvitsevansa (mm. vaatteita, koruja, asusteita ja kenkiä).

Kulutettuamme noin neljä tuntia ajastamme shoppailemassa tajusimme hukanneemme järkemme ja kuluttaneemme melkein koko matkabudjettimme kaikkeen mahdolliseen mitä eteemme oli vain tullut :D Matkaamme oli tarttunut useita paitoja, housuja, koruja, lukemattomasti kenkiä ja hattu.

Nyt vietämme taas meidän normaalin villiä ja rietasta iltaa hotellihuoneessamme katsellen mitä ihmeellisempiä tv ohjelmia ja napostellen kaupasta mukaan tarttuneita makupaloja. Matka takaisin hotellille oli taas ikimuistoisen tuskallinen. Normaaleilta pulliaisilta reitti hotellillemme kestää noin 20minuuttia ja meiltä yli kaksi tuntia (eksyimme taas!) Emme käsitä miten tämä voi olla mahdollista! Kysyimme taas ainakin 100kertaa neuvoa, käytimme karttaa ja leivänmurusia emmekä siltikään osanneet perille! Noh mutta huomenna on uusi päivä ja uudet kujeet, ainoastaan tämä tuskallinen särky jaloissa muistuttaa meidän jokapäiväisistä eksymisistä….*huokaus* toivo siitä että päivä jolloin osaamme kulkea paikasta toiseen niin kuin tavalliset pulliaiset elää mielissämme. Näihin syvällisiin aatoksiin on hyvä lopettaa. Hyvvööö yötä Suomi.

Tessin plussat ja miinukset
+3 kengät, 2 t-paitaa, liivi, farkut, korvakorut
+pari känsää
-yhdet itkut kun luultiin Tessin rail passin kadonneen

Suvin plussat ja miinukset
+ käsittämätön määrä uusia vaatteita
+uutta musiikkia kuunneltavaksi
+hotellille evääksi ostetut maki-rullat!!!(loooooove!)
-jumalattoman kipeät jalat

-Mirata- kirjoitti...

mut hei eiks se oo vaan hyvä et ku liikutte paljon (eksytte) nii voitte myös syödä kaikkii herkkuja hyvillämielin.. heh ;D siistei kuvii jälleen :D ja tosi mielenkiintoisii paikkoihin pääsitte.. määäki haluun! :D:D

kike kirjoitti...

Vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää kuin vanhainkodin vappujuhlassa...

Toisessa kuvassa on selvästikin Suvi, mutta kuka pentele tuo vaalea sulostus on? Aivan käsittämättömän mieletön kuva! Tuollaista ilmestystä ei taatusti pelkää edes japanilainen, ei vaikka Tessi olisi kolme metriä pitkä.